понеделник, 15 декември 2014 г.

Соленки с извара за лакоми мъници

~ Лилит ~



Който си има лакомо дребосъче няма как да не се е сблъсквал с проблема как хем да нахрани отрочето, хем храната, която да му предложи да е здравословна (или поне по-малко вредна). Точно поради същата причина и на мен ми се наложи да се разровя в интернет, да компилирам няколко различни рецепти за соленки и да създам Рецептата за вкусни и полезни солени пръчици за моето дете. Естествено, не претендирам да е най-добрата, просто на мен ми пасна най-добре.

Продукти:

- 200 гр. обезсолена извара (по-нататък съм решила да я заместя със сирене, ще стане по-вкусно)
- 200 гр. брашно (аз смесих три вида брашно - оризово брашно, брашно от лимец и пълнозърнесто брашно)
- 100 мл. зехтин
- 1 жълтък
- 1 белтък за намазване
- (по желание, за повече вкус, може да се сложат някакви сушени или свежи подправки - кимион, розмарин... може да се посолят...)

Начин на приготвяне:

1. Изварата се разбърква с жълтъка, изсипва се зехтина и отново се разбърква.

2. Прибавят се брашната и се омесва меко тесто.

3. Разточва се и се изрязват формички или се оформят топчета и пръчици с ръце.

4. Нареждат се в тава, покрита с хартия за печене.

5. Намазват се с разбития белтък.

6. Пекат се около 35 минути, на 180 градуса, в предварително загрята фурна.

Няма коментари: