вторник, 25 февруари 2014 г.

Ядкова "майонеза"

Още една "майонеза", която е без яйца и вече ми е любима. Приготвя се лесно, излиза евтино и е с много приятен вкус. Друго предимство са полезните съставки, които според въображението, всеки път може да са различни - сурови слънчогледови ядки (може да се заместят с орехови ядки), студено пресован зехтин, лимонов сок, може да добавя 1-2 листенца пресен босилек, както и един куп други пресни подправки, скилидка чесънче, лъжичка ДОМАШНА ГОРЧИЦА... 
Днес аз си направих по-обикновена майонеза, с по-малко добавени вкусове и аромати, но следващия път ще се развихря.

- 1 ч. чаша сурови слънчогледови семки (около 150 гр.)
- 4 с. лъжици студено пресован зехтин
- лимонов сок, изцеден от половин лимон
- сол на вкус (аз сложих хималайска)
- чесън на прах (но за да е по-полезно и по-ароматно бил сложила 1 скилидка)

Слънчогледовите ядки накиснах във вода за през нощта. На следващия ден отцедих и измих семките, смесих всички съставки и пасирах. Искаше ми се да е с по-гладка консистенция, но пасатора ми не се справи добре със задачата. Нищо, не ми пречи, ще си я мажа на филийка, на сухарчета и ще се старая да се контролирам да не я изям с лъжицата.




~ Лилит ~

Няма коментари: