неделя, 6 ноември 2011 г.

"Сладкиш с круши", "Крушов кекс"... нещо подобно :)

Преди 3 седмици ми донесоха кашонче с круши. От Шумен. Аз безотговорно ги оставих на терасата и ... се сетих за тях чак вчера. Оказа се, обаче, че крушите са поомекнали доста, но не и развалени, затова се заех да мисля варианти за оползотворяването им. И ето какво измислих:
 - 2 яйца
 - 1 водна чаша захар (аз ползвах кафява)
 - 1 чаша олио
 - 2 чаши брашно
 -  канела
 - няколко круши 2-3 бр. (сложих 4 бр.)
 - 1 ч.л. бакпулвер
 - 1 ч.л. сода бикарбонат
 В пластмасова купа разбих 2-те яйца със захарта, ванилията и олиото, после добавих и крушите, нарязани на малки парченца (те вече бяха така меки, че можех и да ги понамачкам с вилица, поради липса на пасатор, но което си е право- домързя си ме). Сипах брашното, в което сложих бакпулвера и содата, и разбърках добре. Тази смес изсипах в набрашнена тава и поръсих със захар отгоре, за да се получи нещо като карамелизирана коричица (честна дума, това не съм го чела в никоя рецепта, но ми се получи много добре).
След около 40-45 минути печене на 240 градуса из къщата (тип гарсониера под наем) се носеше невероятно ухание на печени круши, карамел и канела. Оказа се, че вкусът му е не по-малко невероятен от аромата и когато днес реших да го снимам... мателиалът за снимките беше почти изяден. Обрах последните парчета от тавата и направих следната некадърна снимка, за която моля за извинение. :)






~ Лилит ~

Няма коментари: